הלוואה לעסקים חדשים

מדובר בהשקעות שמתחילות במאות אלפי שקלים ויכולות להגיע גם לסכומים של מיליון ויותר. עם זאת, ישנם לא מעט אנשים הניגשים להקים עסק חדש וברשותם כבר הון שצברו בחייהם (עבודה, ירושה וכו’), ועדיין מחליטים לקחת הלוואה. השאלה העולה היא מדוע להתחייב ולשלם ריביות כאשר ההון קיים?

הלוואה לעסקים חדשים
ראשית, דרוש מאנשים רבים לעשות את המעבר מהתפיסה הסטיגמטית כי הלוואה לעסקים קטנים היא תוצאה של מחסור או חוסר הצלחה. גם עסקים מצליחים לוקחים הלוואות ומגדילים את התזרים החיובי, מצליחים לשכלל את יכולות העסק, להעלות את הכנסותיו ולהחזיר את הריביות. עסקים מצליחים שרוצים להתפתח משיגים השקעות, מגייסים אשראי ולוקחים הלוואות ממקורות מימון שונים. כמובן, חשוב לציין כי העבודה נעשית מתוך תפיסה זהירה ודייקנית של בדיקת הכדאיות בהתחייבויות או בהשקעות. הלוואה לעסקים חדשים כדאית מאד משום שהמדינה מעודדת את הקמתם של עסקים ומאפשרת הלוואות מקרנות בערבות המדינה. מדובר בהלוואה שמאד קשה להשיג בשלבים של עסק מצליח ויזמים בעלי ראיית מאקרו יודעים לזהות את טיבה של ההטבה. עם זאת, לא לכל עסק נכון לקחת הלוואה בנקאית מסוג זה, וזאת משום שעסקים שונים זקוקים לתמהילים שונים ולעיתים יעדיפו גמישות במסלולים על פני ביטחונות.

פלאן B
כאשר לוקחים הלוואה לעסק חדש צריך לזכור שישנן אופציות רבות היום בעולם הפיננסי. ייעוץ עסקי לעסקים קטנים של פלאן B נעשה תוך איסוף כל הנתונים הדרושים, ניתוחם ותרגומם לכדי אסטרטגיה עסקית שתייצר יריית פתיחה איכותית לעסק החדש. מלבד ייעוץ להלוואות, הליווי כולל גם ייעוץ ארגוני, אסטרטגיות שיווקיות ועוד.