מודל עסקי

בין השינויים הרבים ניתן למנות את זמינותו של האינטרנט עם הסמארטפונים שהתקבעו בידינו, מעברים מעולם של לוחות שידורים לשירותי סטרימינג, וכמובן, התפתחותן של הרשתות החברתיות לכדי שוק פתוח. נפתחות כל הזמן אפשרויות חדשות ואיתן נוצרים מודלים כלכליים חדשניים הנובעים מן השינויים הללו. אם בעבר שלטו בעולם מודלים מסורתיים כגון “מודל היצרן” או “מודל החנות”, הרי שהיום אנחנו יכולים לראות מודלים עסקיים כגון מודל ה- “Freemium” המזוהה עם עולם דיגיטלי של מנויים חודשים לשירותים מורחבים.

בניית מודל עסקי
ראשית, חשוב להבין כי מודל עסקי הוא בפשטות, האופן בו העסק מייצר הכנסות ורווחים. כלומר, תהליך המכירה של המוצר או השירות תמורת התשלום. המודל העסקי הוא לב ליבו של העסק, בין אם מדובר בחנות, בחנות אינטרנטית, בשירות מנויים או במימון המונים. המודל העסקי צריך להיבנות באופן נכון, אשר משקלל את מאפייניו של המוצר ואת מאפייניו של השוק אליו הוא פונה. ישנו הבדל מהותי באופני המכירה ביחס ללקוחות הפוטנציאליים, בין אם מדובר בקהל צעיר שעולמו הוא עולם דיגיטלי, או דווקא קהל מבוגר אשר רגיל לגישות מסחר מסורתיות יותר. המודל העסקי נבנה כחלק מהאסטרטגיה העסקית ונגזרות ממנו החלטות שיווקיות וארגוניות רבות.
פלאן B ליווי עסקי מהיום הראשון
הסיכוי של עסק להצליח עולה פלאים כאשר מדובר ביזמים ובעלי עסקים בעלי ניסיון. עם זאת, גם לאנשים שעושים את דריסת רגלם הראשונה בעולם העצמאים, ישנה הדרך להישען על ניסיון. פלאן B היא חברת ייעוץ עסקי שיועציה הם אנשי עסקים בעלי הצלחה מוכחת, והם מסייעים בבנייתם של מודלים עסקיים כמו גם בתוכניות עסקיות, גיוסי אשראי ואסטרטגיות שיווקיות.