ייעוץ לעסקים משפחתיים

עסקים רבים הם פרי חזונם של יוצריהם והם מספקים להם הגשמה עצמית וסיפוק מקצועי. בנייתו של עסק חדש היא כמו לידה, וכמו שהיא יכולה להיות מאתגרת ומתישה, כך היא מרתקת ועוצמתית. מתוך סוגי העסקים הרבים, ישנו סוג אחד שנתקל במהמורות רגשיות יותר מכל עסק אחר- עסקים משפחתיים. חוסר היכולת שלנו להפריד בין יחסי משפחה ועבודה, ובין הרגש לשכל, מאיב על עסקים משפחתיים רבים שכושלים משום שבעליהם לא מצליחים להפריד בין מערכות היחסים להתנהלות הנכונה לעסק.

ייעוץ לעסקים משפחתיים

הרבה מעבודתם של יועצים בעת ייעוץ לעסקים משפחתיים הוא בחלוקת עבודה והגדרה היררכית של התפקידים. כדי שעסק יצליח, הוא חייב להתנהל על פי תפקידים מוגדרים שביניהם יש מדרג של סמכויות. היכולת להפריד בין התפקידים, מאפשרת ליצור סביבת עבודה אפקטיבית ופרודוקטיבית שיכולה לעשות פלאים בעסק. כך לדוגמה, מצליחים עסקים משפחתיים להגדיל את הייצור שלהם או להתנהל כלכלית נכון מתוך איסוף נתונים מדויק אותו כל אחד עושה במסגרת תפקידו. כשם שעסקים משפחתיים מועדים לאתגרים רבים, כך הם גם יכולים להיהפך לדבק המאחה וליצירה המשפחתית המשותפת.

ייעוץ ארגוני לעסקים

בין אם מדובר בעסקים משפחתיים או בעסקים של אנשים פרטיים, ייעוץ ארגוני לעסק הוא דבר שחשוב בכל מערכת שרוצה להצליח. היועצים של פלאן B מסייעים לעסקים רבים בפיתוח מרחבי עבודה נכונים, מהם נהנים גם העסק, וגם עובדיו. בעת הייעוץ, עסקים משפחתיים מזהים בתוכם איכויות ומתגלים באנשים פוטנציאלים ללא ממומשים. כך לדוגמה, אחד מבני המשפחה מתגלה כאיש כספים מחושב והאחר כאיש שיווק מוכשר.