יועץ כלכלי משפחתי
יועץ עסקי לימודים

יועץ לכלכלת המשפחה יכול להתאים למגוון אנשים במגוון מצבים בחיים: נכנסתם למינוס? נמצאים בעיצומו של הליך גירושין, מעבר דירה, פתיחת עסק חדש או גידול ילד חדש? כל אחת מהסיטואציות האלו היא תהליך משמעותי בחיים שלנו, ברמה הרגשית וגם ברמה הפיננסית. בהתאם, מומלץ לפנות אל עמיחי מרקס, יועץ ומאמן לכלכת המשפחה, מומחה אשר יסייע לנו רבות לצורך חסכון בכספים – ואף ירחיב לנו אופקים שלא ידענו שקיימים.

יועץ כלכלי משפחתי – למה צריך יועצים לכלכלת המשפחה? יוקר המחיה בישראל הוא דבר שידוע לכולנו כמו גם המשפט “אני לא סוגר את החודש”. למרות שאנחנו חושבים שאנחנו מתנהלים נכון עם הכסף שלנו, יש יתרון עצום ביועץ כלכלי מכמה סיבות: מחקר ואיסוף נתונים איתור כל החשבונות, ההוצאות, הוצאות עתידיות, כסף שצריך להיכנס בטווח הארוך ובטווח הקצר. יועץ כלכלי ידע לבקש ממכם את הנתונים הרלוונטיים ביותר לעתיד הפיננסי שלכם. בנוסף לכך, ישנם גם נתונים שהם פחות רלוונטיים (מבחינת הוצאות או הכנסות).

יועץ כלכלי משפחתי

כעת, המטרה היא לעשות סדר בהוצאות ובהכנסות ברמה מקצועית. ניתוח נתונים כלכליים לאחר שהגיעו כל הנתונים והדוחות, יש לעשות ניתוח מקיף עליהן. היכן ניתן לחסוך? איזה הוצאה היא חובה? האם ניתן להגדיל את ההכנסה? האם ניתן לקבל כסף או להשיג כסף ממוסדות המדינה? ניתוח נתונים היא אחת העבודות המאתגרות ביותר ליועץ הכלכלי. וזאת, על מנת להפיק עבורכם את המידע הפיננסי המדויק שלכם – לצד דרכים אפשריות לפעולות חסכון והכנסה. תכנית עבודה על בסיס הנתונים לאחר שהיועץ ניתח את כל הנתונים, עבר על כל ההוצאות, ההכנסות, הוצאות עתידיות ודו”חות חשובים, הוא יבנה תכנית עבודה לניהול התקציב החודשי וההוצאות. וזאת, כאשר בפועל זוהי הפעולה לה אנו זקוקים יותר מכל. וזאת, כדי להתחיל לנהל את עצמנו כלכלית כמו שצריך.

לסיכום ייעוץ כלכלי למשפחות הוא אינו תחום שכל אחד יכול לעסוק בו. מעבר לכך שצריך לדעת לנתח נתונים ולאסוף נתונים בצורה נכונה, יש לבנות תכנית שמתאימה לכל בן אדם בנפרד – על פי מגוון רחב של היבטים. חלק נוסף וחשוב במיוחד בתהליך הייעוץ הוא מעקב של היועץ אחר התוכנית שהוא בנה לכם – אל תוותרו על כך! אם אתם מעוניינים לשמוע על בניית תכנית כלכלית חדשה לבית וייעוץ טוב לכלכלת המשפחה, השאירו פרטים בתחתית העמוד.