תוכנית עסקית לסטארט אפ

עם זאת, ראוי לזכור שמתחת לכל הזוהר והיוקרה שניצבים בחזית, מדובר בשנים רבות של עבודה קשה. קיים פער עצום בין הדמיון המייצג של השקעה קטנה שבסוף נמכרת לתאגיד ענק, ובין סטארט אפים שבפועל הצליחו. סטארט אפים רבים עבדו והתנהלו כ”עסקים רגילים” מצליחים ויציבים במשך שנים עוד טרם האקזיט המיוחל וכלל לא עמדו במושג האמורפי “סטארט אפ”. ועם זאת, מי שפניו להקמת חברת הזנק, צריך לזכור כי מדובר בשוק מאתגר שכדאי להתמצות בו.

תוכנית עסקית לסטארט אפ

אולי אחד מן הדברים שמאפיינים סטארט אפ יותר מכל, הוא העבודה אל מול משקיעים. סטארט אפים נשענים רבות על יכולותיהם לייצר מימון חוץ עוד בטרם המוצר קיים, במטרה להפוך אותו לרלוונטי כמה שיותר מהר. כלי נוסף שתוכלו להתחשב בו בכתיבת התכנית העסקית הוא NLP, ועל מנת לשפר אותו ניתן לעבור קורס NLP חוויתי. והסיבה לכך טמונה בעובדה שלרוב סטארט אפים מנסים לייצר מוצרים משני מציאות, כלומר, מוצרים חדשניים בשוק שיהפכו את חיינו לקלים ונוחים יותר. התחרות בעולם זה היא קשה במיוחד ובכל רחבי העולם קיימות חממות ואקסלרייטורים שמטרתם להפגיש בין היזמים ובין משקיעים. עבודה אל מול משקיעים מחייבת תוכנית עסקית מדויקת הכוללת אסטרטגיית מיקוח, בניית מערך שיווק למשקיעים ויצירת מודלים כלכליים שיאזנו בין ההשקעה ובין האחוזים עליהן החברה תוותר.

פלאן B ייעוץ לסטארט אפ

תוכנית עסקית לסטארט אפ היא תוכנית אסטרטגית שכוללת מצד אחד עבודה אל מול מקורות מימון, אך מצד שני גם עבודת פנים שמטרתה לחלק את ההשקעה לצרכים של החברה באופן המדויק ביותר. היועצים של פלאן B עובדים על פי מודלים מדויקים עד בניית מבנה ארגוני יציב שיהפוך את הרעיון למוצר.