ניתוח SWOT

אנשי מקצוע שמצד אחד לא מעורבים רגשית בעסק, ומצד שני יודעים לבצע את הניתוחים המקצועיים ולבנות את התוכניות הנכונות. ברשותם של יועצים עסקיים כלים רבים לבניית אסטרטגיה עסקית נכונה ואחת מהן הוא ניתוח SWOT שהפך בשנים האחרונות מאד פופולרי בקרב עסקים קטנים וגדולים כאחד.

מה זה SWOT
SWOT היא בעצם שיטה לניהול אסטרטגי על פי מספר ניתוחים שמטרתם להעריך את סיכויי ההצלחה של העסק, על מנת לייצר יתרון תחרותי בשוק בו הוא פועל. הניתוח מתבצע בשני מישורים- המישור הפנימי- במהלכו מנתחים את נקודות החוזקה והחולשה של העסק, כגון שירות לקוחות או ניהול כוח אדם; והמישור החיצוני- במהלכו מנתחים הזדמנויות שעשויות למנף את העסק כמו גם איומים חוץ עסקיים (שינויי חקיקה או שינוי במגמה במשק כולו). ניתוחי SWOT נעשים בכל המישורים, כאשר הם לוקחים בחשבון את המתחרים האחרים בשוק. היתרונות והחסרונות של העסק תמיד יעשו בהשוואה למתחרים. SWOT היא שיטת ניתוח המאופיינת ביעילות ובמהירות ללא השקעה במשאבים רבים. עם זאת, ישנן גם מגבלות לניתוח ה- SWOT ולא מעט חוקרים מעולם הכלכלה והייעוץ הארגוני מתנגדים לו.
ראשי התיבות SWOT:
Strengths- חוזקות
Weaknesses- חולשות
Opportunities- הזדמנויות
Threats- איומים

מגוון רחב של כלים
פלאן B היא חברת ייעוץ עסקי שבמהלך השנים הובילה עסקים מיום בנייתם, כמו גם יעצה לחברות גדולות ליציאה לאסטרטגיות חדשות. היועצים של פלאן B מגיעים ניסיון רב בעולם העסקים, ועם סל כלים רחב לניתוח ובניית תוכניות עסקיות מדויקות. ניתוח SWOT הוא רק כלי אחד מבין רבים בהם משתמשים היועצים.