מודל עסקי מה זה

בהתאם, ניתן למצוא כמות עצומה של הרצאות, סרטים, ספרים ומאמרים שנכתבו לאורך השנים ומטרתם להדריך את בנייתו של עסק מצליח. ועל אף כל זאת, ישנם לא מעטים יזמים אמיצים שמחליטים לקפוץ למים ללא שהכשירו את עצמם, ומוצאים את עצמם מוקפים בים של כרישים. אין זה כמובן אומר שהכשרה מבטיחה הצלחה, אך מי שחולם להצליח כעצמאי, חייב להכיר ולהבין מספר אלמנטים בסיסיים, כל שלא ימצא את עצמו סוגר את העסק לאחר שנה עם השקעה שלא החזירה את עצמה.

מודל עסקי מה זה

אז ראשית, חשוב לזכור שלפני שניגשים לאסטרטגיות שיווקיות, למבנים ארגוניים ולשיטות אנליזה שמטרתן לנבא את תנודות השוק, בסיסו ולב ליבו של העסק הוא המודל העסקי עליו הוא בנוי. מודלים עסקיים הם בפשטות מנגנוני יצירת ההכנסות של העסק שיניבו לו ערך כלכלי. כלומר, הדרך שבה העסק מבצע את מכירותיו. בימינו, ניתן לראות תמורות רבות במודלים עסקיים חדשניים שמתפתחים כל הזמן, החל משירותי הסטרימינג שהחליפו את ה- וי.או.די ואת השכרת הסרטים הפרטניים, ועד לאפליקציות להעברת תשלומים שגובות עמלות ממקבלי או מוסרי התשלום. מודלים כלכליים הם המהות של האסטרטגיה העסקית ועליהם נבנים אסטרטגיות שיווקיות ותהליכי המיתוג של החברה.

בניית מודלים עסקיים פלאן B

מודל עסקי מה זה היא מן השאלות הראשונות שצריכות לקבל תשובה בפתיחתו של עסק חדש. היועצים של פלאן B מסייעים ליזמים לעצב את עסקיהם על פי המודלים הנכונים ביותר בהתאם לשווקים אליהם הם פונים. בחירתו של מודל כלכלי יכולה להיות קלאסית ונוחה, ומנגד, יצירתית ופורצת דרך, כזאת שמגדירה מחדש את האופן שבו השוק נסחר.