כתיבת תוכנית עסקית

על אף שהמודל העסקי הוא פרמטר חשוב ומהווה את הליבה העסקית של החברה, כתיבת תוכנית עסקית היא תהליך מורכב למדי, שנעשה על ידי מומחים, ומטרתו להגדיר את המודל הנכון, ולהצליח לגזור ממנו את דרכי התפעול של החברה מן הפן הארגוני, השיווקי וכו’.

כתיבת תוכנית עסקית

לאנשים שונים חלומות שונים. יש מי שחלם כל חייו להקים מכולת, לפתח צ’יפ שישנה את העולם, או להקים מספרה בעיר הולדתו. הדומה בין כל אחד מן השירותים או המוצרים שעסקים אלו מייצרים הוא הצורך והרצון להיות כלכליים ולהצליח לייצר תזרימים חיוביים שיניבו פרנסה לבעליהם. השונה הוא אופיים של המוצרים, הלקוחות הפוטנציאליים, דרכי הייצור, השווקים, ההשפעה של גורמי חוץ ציבוריים או משפטיים וכדומה. תוכניות עסקיות איכותיות נכתבות באופן פרטני לכל מוצר ועסק באשר הוא, ומטרתם את יתרונותיהם וחסרונותיהם של המוצר ושל בעל העסק, ולהצליח למנף את מרכיבים אלו לכדי מערכת שלמה, יציבה ורווחית. יועצים עסקיים מסייעים לבעלי עסקים להבין את מודל התשלום הכדאי להם, את משמעות המיקום הגאוגרפי של העסק, את ערוצי השיווק ואסטרטגיות המרקטינג בהן כדאי לעסק לפעול ועוד.

היועצים של פלאן B

ישנם אלמנטים רבים שהופכים עסק למצליח, החל מהיכולת שלו לייצר השקעות נכונות כדי לגדול, ועד היכולת שלו לבנות צוותי עובדים איכותיים. היועצים של פלאן B מסייעים לעסקים מכל הסוגים, מעסקים קטנים בימיהם הראשונים להקמתם, ועד לרשתות גדולות וותיקות.