ייעוץ פיננסי לעסקים
ייעוץ פיננסי פרטי

בעלי עסקים רבים מופתעים באופן תדיר מבעיות בתזרים המזומנים, בגובה התשלומים השונים לרשויות המס ובעת החתימה על הדוחות הכספיים שלהם. במסגרת תהליך ייעוץ פיננסי העסקי קודם כל נבצע שיקוף מלא ומושלם לעסק על כל ההיבטים הכספיים שלו, תזרים המזומנים, מבנה מערך האשראי, התמחיר, גיול החובות, מערך הביטוחים, נבנה ונתחזק טבלאות ומעקב מלא על כל ההוצאות וההכנסות של העסק, כל זאת כחלק מתוכנית סדורה המבוססת על ניסיון שנצבר במשך שנים ארוכות של ליווי מאות רבות של לקוחות. 

בין השלבים הראשונים בפתיחת עסק, הוא תכנון התקציב. מה סכום ההון הראשוני אותו נשקיע בעסק? על מה יצא התקציב? תמחור המוצרים ו/או השירותים של החברה, איך יחולק התקציב בהתאם למחלקות השונות וכדומה. ראשית חשוב להגדיר את מטרת העסק במונחים מספריים וכן לקבוע תקופת זמן להשגת היעד. כאשר המטרה נמצאת אל מול העיניים קל יותר לחתור אליה ולהשיג אותה. יועץ לעסקים יכול לעזור בהרבה תחומים בתחילתו של עסק ולחסוך כסף בהמשך, מה גם שאין לכולם את היכולת שיש ליועץ פיננסי הניסיון והיכולת לקרוא מספרים שונה מכל אדם שחושב שזה לא נחוץ לו.

ייעוץ פיננסי לעסקים

דוגמא לשירותים שניתן לקבל מיועץ פיננסי: בניית תקציב להקמת עסק, הכנת מצגת עבור משקיע וחיבור עם משקיעים, גיוס כספים, בדיקות כדאיות כלכלית, הכנת תקציבים ומציאת פתרונות מימון לעסק חדש להשקעות ולהתרחבות, הכנת תכנית עסקית ובפרט תקציב מפורט, גיבוש תכנית הבראה, ניהול תזרים המזומנים בהתאם לאופי הפעילות השוטפת, גיבוש מדיניות המחרה ותמחיר אמיתי ומדויק, ניהול הגבייה והאשראי ללקוחות והבטחת רשת ביטחון פיננסית איתנה למצבי מיתון והאטה.

 

 

יועץ פיננסי לעסקים יכול לתרום להבנה הכלכלית של העסק ולראיה עתידית ונכונה. אסור לחסוך בפן הזה במיוחד במדובר על עסק מתחיל שרוצה להיכנס לעולם הזה, המון מכשולים וכספים שלא מתכוננים. על זה קמים ונופלים עסקים.