ייעוץ עסקי לסטארטאפים
ייעוץ פיננסי לחברות

אז כל היום אנחנו שומעים סיפורי ההצלחה ורוצים שגם לנו זה יקרה. אבל הבעיה, אף אחד לא רוצה לקחת את הסיכון הקטן הזה שיכול להכניס אל הסטטיסטיקה הרעה בתחום, של אלה שכשלו ויצאו בנזק כספי לא קטן. חשוב להבין קודם כל שעלות של הקמת סטארטאפ היא לא קטנה ולכל הדרך יהיה הפתעות תזרימיות כאלה ואחרות, כל מי שמבין משהו בתחום יודע שהעולם הזה לא סלחני בכלל ויש תחרות גדולה כמעט בכל נישה אחרת. לכן, חשוב לקבל ייעוץ עסקי כבר מהשלבים הראשונים ביותר של הסטארטאפ כדי להתנהל בצורה הכי נכונה כבר מהתחלה, לחסוך טעויות שאנשים עברו עם הניסיון שלהם, לקבל את כל הכלים הבטוחים לעולם הזה, חשוב מאוד להבין את כל השלבים ולא להתפזר, לדעת לאן מכוונים לקבל את הכלים הנכונים מהאנשים הנכונים.

נתחיל בזה שהרעיון שלכם ככל הנראה חדשני, מיוחד, בעל חזון ואפילו מאוד מוצלח. יחד עם זאת, לפני שאתם יוצאים לדרך מלאה בהתרגשות, אתגרים ועבודה ללא הפסקה, חובה לעצור ולבדוק אם יש בכלל היתכנות כלכלית לסטארטאפ, מזה אומר? המשמעות היא שכבר יש הרבה מתחרים בתחום. לא מעט מהמתחרים כבר מציעים, או לפחות עובדים על פתרונות שיכולים להיות דומים מאוד לשלכם, או שהופכים אותו לפחות רלוונטי. את הדברים הללו יש לבדוק בצורה מעמיקה ככל האפשר (עם כל הסודיות הקיימת בענף), וזאת על מנת להבין, בתור התחלה, אם יש הצדקה מעשית לפיתוח שלשמו נתכנסנו. בהנחה שכן, יש להבין האם קיימת כדאיות כלכלית וזהו שלב מאוד חשוב. 

ייעוץ עסקי לסטארטאפים

מה שצריך לבדוק הוא אם בסופו של יום הסטארטאפ יכול לפעול ברווח. לשם כך יש לבדוק קודם כל מהו התקציב העומד לרשותכם כעת, מהם מקורות המימון האפשריים כמו משקיעים לעסקים, מהן עלויות הייצור של המוצר שלכם, מיהו הקהל יעד שאליו פונים, מהן דרכי השיווק המרכזיות וכיצד באמת תמכרו. יש להגדיר היטב את השוק ואת הקהלים שאליו אתם פונים ולבדוק מה כבר עובד ומה נכשל, בסופו של דבר יש הרבה מאוד מידע וניסיון שיאפשר לחסוך לכם את הדרך הזו , מהן נקודות הכוח והתורפה של מתחרים ומיהם המתחרים בכלל? מהו טווח התמחור המקובל בשוק, ומהי האסטרטגיה הכללית בסופו של דבר אחרי כל הנתונים האלה. בסופו של יום גם הרעיון הכי מטורף והכי שנשמע לכם טוב צריך להיות ממומש ברווח. לכן, יש לקחת בחשבון את התקורות הצפויות בתקופת ההקמה וגם לאחריה, החל ברכישת ציוד מחשוב, דרך הוצאות על שכירת מבנה, חשמל, משכורות למנהלים ועובדים, וכדומה.

לסיכום ייעוץ עסקי לעסקים קטנים הוא חלק שאסור לחסוך , כי בסופו של דבר הייעוץ יחסוך בשבילכם המון כספים בעתיד של ההקמה , יעזור לכם להגיע למשקיעים הנכונים , יעזור לכם לכוון את קהל היעד , טיפים אמיתיים מהניסיון של אנשי מקצוע שנים בתחום , ובסופו של דבר טקטיקה נכונה ומסודרת עם עבודה קשה והכלים הנכונים יביאו לתוצאות .