יועץ כלכלי עסקי

האמת היא שלכל עסק והדרך שלו, ובעוד לעסקים מסוימים יעבדו מודלים כלכליים מסוג אחד, לאחרים יעבדו מודלים מסוג אחר. חלק מן העבודה של יועץ כלכלי עסקי היא להתאים את האסטרטגיה העסקית פיננסית כך שתתאים בדיוק לכל עסק בפני עצמו. האסטרטגיות נבנות על פי פרמטרים של אופי המוצר, המיקום הגאוגרפי, יכולות ההשקעה הכלכליות של בעל העסק ועוד משתנים רבים. אסטרטגיה עסקית היא תוכנית פעולה שמטרתה להרחיב את פעילותו של העסק באופן שיטתי, כך שיתאפשר לבעליו מרחב תמרון לניצול הזדמנויות עסקיות חדשות.

יועץ כלכלי עסקי

חלק מבניית אסטרטגיה עסקית היא בניית עתודות פיננסיות, כלומר, ערוצי הכנסה שלא בהכרח תלויים בעסק עצמו. ברמות הסולידיות יותר, מדובר ברווחים מן העסק שמופרשים לכדי חסכונות, וברמות הגבוהות יותר, מדובר בכספים שמוזרמים לערוצי השקעה. ערוצים אלו יכולים להיות השקעה בעסקים נוספים, בתי השקעות, בורסה, נכסים ועוד. המטרה היא שנוכל להתמודד עם תקופות משבר או דווקא להגיב להזדמנויות עסקיות ולנצל אותן בזמן אמת. הזדמנויות אלו הן פתיחת עסק נוסף לדוגמה, או קניית מלאי סחורה גדול בהינתן הנחה משמעותית מיצרן או יבואן. היכולת שלנו להשקיע תלויה ביכולת שלנו לבצע הערכה אמיתית או מדויקת לתזרים המזומנים שלנו, שמשכלל גם את הפער שבין ההכנסות להוצאות, וגם חובות צדדיים להם אנחנו עדיין מחויבים. את התזרים אנחנו משלבים עם הערכות סטטיסטיות של הוצאות והכנסות להם אנחנו צפויים בעתיד הקרוב והרחוק.

פלאן B

פלאן B היא חברה לייעוץ עסקי פיננסי שהוקמה בשנת 2014 ומאז הובילה עסקים וחברות רבים ורבות להצלחות אדירות בכל רחבי הארץ. החברה הוקמה על ידי יועצים מומחים מתחום העסקים, ופועלה ניכר בתחומים הפיננסיים ובתחומי הייעוץ הארגוני.