חישוב שווי חברה

חברות מבצעות הערכות שווי מטעמי מיזוג חברות או פירוק חברות, מטעמי איסוף נתונים לצורך עבודה עם משקיעים והכנסת שותפים, מכירת העסק או לצרכים משפטיים. הערכות שווי מתבצעות על ידי יועצי עסקים מומחים שבקיאים בשיטות החישוב הכלכלי השונות. שיטות לחישוב ערכי חברות הן רבות מאד ומורכבות, ועבודת הערכת השווי צריכה להיעשות בצורה קפדנית ומדויקת למדי, בשביל שיוכלו בעלי העסקים לבצע עסקאות כשרות ואופטימליות.

חישוב שווי חברה

רבים נוטים לבלבל בין הערכת השווי של החברה והערכת הנכסים הפיננסיים אל מול החובות בהם החברה מצויה, לבין חישוב ערכה האמיתי. פעולות של חישוב שווי נכסי כגון מחסנים, מוצרים על המדף ומכונות לעומת התחייבויות לספקים ולגופים פיננסיים יכול כל אדם לעשות, אך חישוב אמיתי של השווי, מתייחס לניבוי איכותי של הפעילות הכלכלית של העסק. אם מטרת הרכישה הוא להפוך את העסק הקיים לרווחי יותר, יועצים עסקיים המלווים הערכות שווי בעת עסקאות גדולות, עובדים על פי טכניקות כגון היוון תזרים המזומנים או שיטת המכפילים. מטרתן של שיטות אלה הוא לנבא את הפעילות העתידית על פי איסוף נתונים של פעילות העבר, אבחון הכשלים או היתרונות שמיצבו את העסק במצבו הנוכחי, ולמידת השוק, המתחרים והתנודות העתידיות שיכולות לסייע בניבוי הפעילות העסקית.

הערכת שווי בפלאן B

חברת פלאן B היא חברה לייעוץ עסקי וארגוני המתמחה בייעוץ לעסקים מכל הסוגים. בין אם מדובר בסיוע בהקמתו של עסק, בהערכת שוויה של חברה או ביצירת אסטרטגיה לעבודה מול משקיעים, היועצים הולכים יד ביד עם בעלי העסקים, מסייעים להם ומכשירים אותם לעבודה עסקית וכלכלית נכונה.