הערכת שווי חברה

מן השליליות- מכירה עקב כניסה לחובות ותזרימים שליליים, מחלוקת בין שותפים ובעלי מניות, סכסוכים משפטיים ועוד. הערכת שווי של חברה היא תהליך מורכב שצריך להיעשות בזהירות עדינה במיוחד. טעות בהערכה יכולה להוביל לסגירת עסקאות לא הגיוניות ולאובדן רב של כספים פוטנציאליים בעת מכירה או פירוק.

מה זה הערכת שווי?
הכוונה בהערכת שווי של חברות איננה כמובן ניתוח שווי של הנכסים הפיננסיים והפעילות של השנים הקודמות. לבדוק חובות פיננסיים אל מול הון זמין או שווי הנכסים המושקעים בתיקי השקעות, היא פעילות פשוטה למדי. גם את חישוב שווי הפעילות ניתן לבצע באמצעות מודלים מוכרים כגון “היוון תזרים המזומנים מפעילות” (DCFF), או “שיטת המכפילים”. הערכת שווי חברה אמיתי הוא היכולת להעריך את פוטנציאל הפעילות העתידי, בהסתמך על תפקודו של העסק (או בהיעדר נתונים), על האפשרויות שלא נוצלו בפעילותו, תמורות עתידיות במצב המשק, ניהול החברה בידיו של יזם בעל יכולות מסוימות וכדומה. את הערכות השווי המורכבות מייצרים יועצים עסקיים הנשכרים על ידי חברות ומשקיעים. את העבודה הם מבצעים יחד עם בעלי העסק או הקונים הפוטנציאליים (אם מטעמם נשכרו), במטרה להבין כדאיות של מהלכים כגון מכירה, פירוק או יזמות חדשה.
פלאן B ייעוץ עסקי
הערכת שווי היא כאמור תהליך מורכב, אך אין סיבה שבעלי עסקים יילחצו מתהליך חיובי של התבהרות נתונים. היועצים של פלאן B משתמשים במודלים ובשיטות החדשניות ביותר לאיסוף נתונים ולניתוח כולל ומקיף של העסק או החברה. יחד עם ניסיון רב ויכולת להעריך את הפוטנציאל הקיים בעסקים, מצליחים היועצים לדייק לרמות המקסימליות ביותר של הערכות השווי.