חברות ייעוץ עסקי

בעוד ייעוץ ארגוני מתעסק באופן ספציפי במבנים ארגוניים ובפן הרגשי של ניהול המישורים הפנימיים של העסק, ייעוץ עסקי הוא רחב בהיקפיו ומכיל בתוכו את כל המרכיבים הנחוצים להצלחתו של עסק (ביניהם גם ייעוץ ארגוני). ייעוץ עסקי נוגע בפן הכלכלי, במצב המשק ובבניית תוכניות עסקיות אל מול מצב המתחרים בשוק. יועצים עסקיים מתמחים גם בבניית מודלים כלכליים ואסטרטגיות שיווקיות התואמות את אפיון המותג וזהות הלקוח.

מתי משתמשים בייעוץ עסקי
בעוד ייעוץ ארגוני הוא כלי ממוקד בו משתמשים בעלי עסקים לצרכים ספציפיים (בעיות של היררכיה או מוטיבציה בצוותי עבודה), ייעוץ אסטרטגי הוא דבר שמומלץ לכל בעל עסק לעשות בשלב זה או אחר. ראשית, מומלץ לבצע ייעוץ עסקי עוד מימיו הראשונים של העסק, כדי שיוכל היזם לצאת לדרך עם אסטרטגיה עסקית מפורטת שמתווה את דרכו למשך השנים הבאות. שלבים נוספים בהם מומלץ לעשות ייעוץ עסקי, הם שלבים בהם העסק לא מצליח להתפתח ולהגדיל את הכנסותיו, או במקרים בעייתיים, בהם נקלע העסק לתזרימים שליליים, ואף לחובות. במהלך הייעוץ העסקי מתבצע ניתוח של מרכיבי העסק באמצעות כלים שונים (SWOT, מסגרת קינפין, מודל Pestel ועוד’), וממנו מתגבשת אסטרטגיה הכוללת בתוכה- טיפול בתזרים וגיוסי אשראי, השקעות, בניית מודלים כלכליים חדשניים, בניית תוכניות שיווקיות ועוד’.

חברות ייעוץ עסקי מקצועיות
פלאן B היא אחת מחברות הייעוץ העסקי המקצועיות בישראל. היועצים של פלאן B משתמשים ביכולותיהם כדי לסייע לעסקים לצרכים נקודתיים כמו גם לליווי ארוך טווח של העסק עד לעמידה ביעדים והצבתם של יעדים חדשים.