כתיבת תוכנית עסקית

בעשרות השנים האחרונות נכתבו מאות אם לא אלפי ספרים בנושא. מדובר במחקרים של שנים מתחומי הסטטיסטיקה והכלכלה שהתגבשו לכדי מסלולים אשר מטרתם להוציא לשוק את היזמים ובעלי העסקים הבאים. עם זאת, ראוי לזכור כי כתיבת תוכנית עסקית היא הרבה מעבר להכרת המודלים השונים הקיימים בעולם המסחר. בניית תוכנית עסקית היא גם הרבה מעבר להתמצאות בשוק או במאפייניו של הלקוח הפוטנציאלי.

חשיבות בעלי העסקים
אם כן, עולה השאלה- מה הופך תוכנית עסקית לתוכנית עסקית איכותית ונכונה? ייעוץ עסקי מקצועי לוקח את כל אותם הפרמטרים החשובים להצלחתו של עסק, ומייצר אדפטציה אישית כלפי בעל העסק והחזון שלו. ניהול עסק בצורה נכונה מצריך הרבה רגישות ולמידה תוך ניסוי ותהייה, של יתרונות כמו של חסרונות ומגבלות. היכולת של יועץ עסקי לכתוב תוכנית עסקית הגיונית, תלוי רבות ביכולת שלו לתרגם מספרים ליכולות, ובאופן ספציפי יותר- בעוד בעלי עסקים אחדים מצטיינים בניהול מבנים ארגוניים וצוותי עבודה, אחרים מצטיינים דווקא בניהול נכון של תזרימי המזומנים וביכולת לבצע גיוס אשראי או השקעה. הבנת החזון והיכולות של בעל העסק משפיעה רבות על הכוונתו לשוק מסוים ועל בנייתו של מודל כלכלי ספציפי.
כתיבת תוכנית עסקית
היכולת לייעץ לעסקים אחרים קודם כל נרכשת מתוך ניסיון אישי בעולם העסקי. היועצים של פלאן B הולכים יד ביד עם בעלי עסקים בכל שלב בו העסק נמצא, ומלווים אותם לכדי הצבת יעדים ועמידה בהם. היועצים של פלאן B מגיעים עם ניסיון עשיר בבנייה וניהול של עסקים בעצמם, כמו גם בייעוץ לחברות ורשתות ענק מצליחות.